Sedona

31 maart 2022 - Cottonwood-Verde Village, Arizona, Verenigde Staten

Heerlijk geslapen aan de oever van de Rio Verde, meer beek dan rivier, maar ach wat maakt het uit. De zon schijnt al is het nog te fris om buiten te ontbijten. Dus nog geen korte boks, maar wel met blote mouwen. Na de bammetjes rijden we naar Sedona in Red Rock country, ongeveer 18 mijl verderop. Al snel zien we de bekende rode rotsen opdoemen, we zijn hier namelijk al eerder geweest maar het blijft een schitterend gezicht. Na even zoeken vinden we zowaar een parkeerplaats voor onze camper, nou dat valt flink mee. Het is er al goed druk, zowel op straat als in de vele winkeltjes. Van covid merk je hier helemaal niks meer behalve het en der nog wat stikkers op ruiten. Eerst maar koffie, Toiny reserveert alvast een bankje in de zon terwijl ik 2 bekers koffie haal. De kleinste maat, 12 oz oftewel 0,35 cl!

We wandelen over een voetpad langs een vallei naar downtown, er staan informatie borden over de geschiedenis van Sedona, genoemd naar de vrouw van de eerste postmaster van dit plaatsje. Je ziet veel reclame voor healings en readings, Sedona is nl bekend om de aanwezigheid van Vortex. Zoiets als aardstralen geloof ik, blijkbaar zijn er nogal wat naïeve zielen die daarop afkomen en wat minder naïeve zielen die daar dan een flinke boterham aan verdienen. Ieder zijn meug denk ik dan maar. We lopen door een soort van winkelcentrum met veel ateliertjes en leuke pleintjes met prachtige oude platanen. Bij het brouwerij café is er een wachttijd van 30 minuten, nou ze hebben ergens anders ook wel bier. Dus lopen we weer langs de vallei ondertussen genietend van het schitterende uitzicht. We vinden een plaatsje bij 89Agave Cantina, Mexicaans inderdaad. Just for a snack and a beer, 1 guacamole, 1 Modelo Negra en 1 Scotsdale Blond. De guacamole werd aan tafel vers bereid en was heerlijk. Met de schaal chips erbij ruim voldoende voor onze lunch, maar hier noemen ze een snack! De helft van de eettentjes is hier trouwens Mexicaans.

Na de lunch wandelen we naar de parkeerplaats en al pratende horen we plotseling: Hey, you are Dutch! I’m too! Bleek een Amerikaan die in 1957 op 2-jarige leeftijd met z’n ouders hiernaar toe was gekomen, veel Nederlands sprak hij niet meer maar hij voelt zich blijkbaar ook nog steeds Nederlander. Daarna rijden we naar Red Rock State Park om nog een wandeling te maken. Op alle trails in dit park heb je uitzichten op de rotsen, en alles is duidelijk aangegeven. Je krijgt bij binnenkomst van de ranger ook nog een kaartje mee, dus mislopen is bijna onmogelijk. Heerlijk gewandeld, temperatuur iets van 23, 24 graden en een lekker zonnetje. Na zo’n vijf kwartier weer bij ons voertuig en dan terug naar de camping. Omdat we de komende tijd geen campings zullen hebben met veel faciliteiten doen we hier maar alvast een was, zodat er weer voldoende schone onderboksen in de kast liggen (was duurt 35 minuten, daarna 40 minuten in de droger, kosten $3,50). Paar mini pizza’s in de oven, tomaten-komkommer salade erbij, wie doet ons wat.

Ik kreeg trouwens nog een goede raad van onze buurvrouw op de camping. Omdat we steeds op hoogte verblijven en in een woestijn klimaat moeten we veel drinken. Gelukkig deden we dat al, en dat blijven dus ook maar doen😂

Afstand afgelegd: 45 mijl.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ricky Sanderse:
    31 maart 2022
    Frans wat kan je het allemaal mooi beschrijven geweldig
  2. Hetty:
    31 maart 2022
    Ik begin de dag met een koffie en jullie prachtige reisverslag. Dat is zo leuk joh!
    Hier krijgen we vandaag overigens code oranje vanwege sneeuw. Dus ook geen blote armen!
    Volgens mij helpt tegen die hoogte alleen het drinken van dat gele water met een witte schuimkraag!
  3. Betty:
    31 maart 2022
    Gelukkig weer een goede tip van een buur😜
  4. Imelda:
    31 maart 2022
    Wat 'n gezellig geschreven verhaal en mooie foto's!!
  5. Ed en Ine:
    31 maart 2022
    Een prachtig verhaal. Die korte boksen komen nog wel. Veul plezier!
  6. Louise Snoek - van Maris:
    31 maart 2022
    Heerlijk hoor samen genieten daar lekkere goudgele rakkers erbij, wie doet jullie wat!
  7. Hannie:
    31 maart 2022
    jullie bijna in de korte boks wij de snowboats aan ☃️
  8. Anke:
    31 maart 2022
    Getting into the Vortex, lijkt me echt iets voor jou Toiny😉!