Enchanted Rock

24 april 2022 - Lampasas, Texas, Verenigde Staten

We maken er vandaag een Lazy Sunday van. Het plan is een Scenic Route door een gebied waar de velden normalerwijze in deze tijd vol met bloeiende wilde bloemen staan. Maar die bloemen moeten we er maar bij denken, die zijn dit jaar blijkbaar veel later dan normaal.

Gisteravond kwam de buurvrouw nog wat worstjes brengen, een specialiteit van de streek die we niet mogen missen. Opnieuw een blijk van de hartelijkheid van Amerikanen die we al vaker ervaren hebben. We doen alles heel rustig aan, rijden tegen 11 uur weg, uitgezwaaid door onze Texaanse buren. We parkeren onze RV achter de bieb in Fredericksburg om  het stadje nog te bekijken. Een mengeling van Amerikaanse en Duitse architectuur met veel Duitse (straat)namen. We doen koffie met iets erbij op een terrasje en Toiny scoort nog een paar sandalen die haar blijkbaar wel erg verleidelijk aankeken.

Daarna rijden we via een binnenweg naar Enchanted Rock, een rare puist van roze graniet waar een aantal wandelingen zijn uitgezet. Naar de de top wandelen zien we niet zo zitten, het is inmiddels al behoorlijk warm geworden. We lopen de speciaal voor mij uitgezette trail en volgen de paaltjes gemerkt FT. Prachtig en verrassend gebied dit, te begrijpen dat de parkeerplaats redelijk vol stond. Na een dik uur zijn we terug bij ons rijdend huis en vervolgen onze weg. In de bermen zien we inmiddels wel behoorlijk wat bloeiende bloemkes, en het landschap is afwisselend genoeg. Veel zijwegen naar ranches hier en weinig verkeer.

De camping die ik op het oog had blijkt niet echt een succes, een paar vervallen caravans met rotzooi er omheen en verder geen mens en dat in the middle of nowhere. Dan maar een stukje verder rijden en dan vinden we een plek op een camping met veel vaste bewoners, maar zoals onze bijna tandeloze buurman zegt, a bit noisy but harmless. Dat noisy valt erg mee, de wind is eindelijk gaan liggen en we kunnen lekker buiten zitten. Weer een mooie dag en weer wat dichter bij het einde van deze geweldige trip.

Vandaag gereden: 100 mijl

En de foto's en filmpjes zijn ook bijgewerkt!

1. Peter de Boer:
    26 april 2022
    Weer een interessante tocht gemaakt.
    Wat veel indrukken doen jullie op.
    Goed dat je een dagboek bijhoudt, dan kun je later alles nog eens nazien.( en er over mijmeren) groetjes van Kitty en Peter