Naar de Rio Verde

29 maart 2022 - Cottonwood-Verde Village, Arizona, Verenigde Staten

Aardedonker was het vannacht hier. Voor het naar bed gaan nog even naar buiten, wat een sterren! Magnifiek gewoon. Vandaag gaan we richting zuid. Bij de Navajo Bridge stoppen we om vanaf de later aangelegde voetbrug op 140 m hoogte naar de Colorado en Marble Canyon te kijken en wat fotokes te trekken. Deze brug was in 1927 de eerste over de Colorado in een stuk van 600 km. Hij ligt in het uitgestrekte Navajo reservaat, vandaar de naam. Verder gaat de reis over Hwy 89 richting Flagstaff door een zeer afwisselend landschap. Het weer is wat minder, regen en motregen wisselen elkaar af. We maken een stop bij Camerons Trading Post, waar we in 2013 op de camping hebben overnacht. De Navajo's hebben nog een heel streng mondkapjes beleid. Even gebruik maken van de gratis WiFi om te kijken of er dringende boodschappen zijn, koffie drinken in de camper en verder gaat de reis. Na Flagstaff gaan we eerst richting Phoenix, het eerste stuk flink omhoog tot 7000 voet. De regen verandert zowaar in sneeuw! Een lange afdaling naar uiteindelijk zo’n 3500 voet en de lucht klaart gelukkig wat op. 10 minuten voor de camping bij de Walmart de provisiekast wat aangevuld en daarna strijken we neer op camping Rio Verde RV park waar we de beste plek van de hele camping krijgen, althans volgens de mevrouw van de receptie.

Afgelegde afstand vandaag: 195 mijl

1. Hetty:
    30 maart 2022
    Wat geweldig allemaal. Jammer dat de korte boks nog even in de koffer moet blijven!
  2. Frans & Toiny Tullemans:
    30 maart 2022
    Komt goed, over een paar dagen lopen we te puffen 🥵
  3. Hetty:
    30 maart 2022
    Dan had dat vestje voor Toiny ook niet gehoeven!
  4. Ricky Sanderse:
    30 maart 2022
    Wat hebben jullie toch een prachtige natuur reis
    Heerlijk
  5. Betty:
    30 maart 2022
    Nu pas tijd vrij gemaakt om jullie reisverslag te lezen. Je schrijft ontzettend boeiend. Ik blijf jullie nu volgen. Geniet er lekker van, maar dat hoef ik niet te zeggen. Dat doen jullie al
  6. Eduard & Fien:
    30 maart 2022
    We zijn weer erg onder de indruk van de foto's van White Pocket. Allemaal plaatjes die zo aan de muur kunnen. Maar jullie maken het wel erg spannend. Loop niet in zeven sloten tegelijk! ;-)