Richting San Antonio

18 april 2022 - Seminole Canyon State Park & Historic Site, Verenigde Staten

De volgende stopplaats wordt San Antonio en omdat Big Bend in een uithoek ligt en er die richting uit maar een weg ligt gaan we over die afstand (zo’n 450 mijl) twee dagen doen. We willen het wel relaxed houden en niet de hele dag alleen maar rijden. Eerst maar eens 90 mijl naar het noorden en dan Hwy 90 oostwaarts volgen tot aan San Antonio. Nog steeds een woestijn landschap met af en toe wat bergruggen waar de weg doorheen snijd. Hier en daar een ranch of een groepje huizen/sta-caravans waarvan de meesten er niet erg florissant uitzien. Economisch gaat het in deze streek niet best ondanks de borden Trump for President die ik hier en daar nog zie hangen.

We stoppen in Langtry bij het Judge Roy Bean museum, dit ter nagedachtenis aan de gewiekste kroeg eigenaar en wetshandhaver die zichzelf de titel Judge toe eigende. Toen er een lijk gevonden werd met in de broekzakken een revolver en 41 dollars, werd dit lijk veroordeeld wegens het dragen van een verborgen wapen. De boete werd vastgesteld op $41, en zoals bij alle boetes het geval was verdween die in Bean's schatkist. Bij het museum, gratis toegankelijk, ligt ook een prachtig aangelegde woestijntuin. Een leuk intermezzo.

Vlak voor ons geplande eindpunt van vandaag steken we via een 90 m hoge beroemde brug de Rio Pecos over. Er is een mooi uitkijkpunt aangelegd waar we natuurlijk gebruik van maken.

Ook vandaag blijkt dat in dit enorme land een op voorhand wat saaie rit toch altijd wel een paar leuke dingen in zich heeft. We rijden we naar Seminole Canyon State Park, waar we neerstrijken voor een overnachting. De wind is inmiddels flink in kracht toegenomen, de camper schommelt af en toe flink. Die wind maakt de temperatuur van zo’n 33° wel wat dragelijker, dat dan weer wel.

Vandaag gereden: 220 mijl.

Wel WiFi, maar zelfs de mail komt niet binnen.

1. Hetty:
    19 april 2022
    Toch weer een behoorlijke rivier nu, die Rio Grande!
  2. Frans & Toiny Tullemans:
    19 april 2022
    Daarom is het ook de Rio Pecos 😃
  3. Peter de Boer:
    20 april 2022
    Iets minder spectaculair misschien, maar jullie waren ook heel wat moois gewend..