relax dag

10 april 2022 - Las Cruces, New Mexico, Verenigde Staten

Vandaag een relax dag, even bijkomen van de afgelopen 2 ½ week. Wat uitslapen, rustig buiten ontbijten (o ja, Pasen dus een eitje maar wel gebakken) en ook lekker buiten koffie drinken. Het is al flink warm, maar de wind en de droge lucht maakt het prima te hebben. In het begin van de middag rijden we naar Old Mesilla, 3 mijl verderop. Dit plaatsje, aanleunend tegen Las Cruces heeft een Spaanse oorsprong en ademt nu een Mexicaanse sfeer. Een paar straatjes, een pleintje en een kerk, meer is het niet. Veel adobe stijl huizen, galerieën en sieraden winkels. Verder het gebouw waar Billy the Kid op 22-jarige leeftijd ter dood werd veroordeeld. Op het plein een marktje met van hetzelfde laken een pak. Na alle straatjes (wel 4!) te zijn rond gelopen besluiten we om op een gezellig uitziend terrasje neer te strijken en er een lokale IPA met een  bakje pistache noten te nuttigen. Het is een relax dag, weet je nog! A quiet Cantina with sweet mandolins maar dan wel uit de zestiger jaren.

We rijden de 3 mijl weer terug naar de camping om daar verder te gaan met lummelen. We wandelen (!) naar de 200 m verder gelegen supermarkt om nog wat dingetjes aan te vullen. Hier voor het eerst geen plastic zakjes maar stevige papieren zakken, dus het kan wel. En met ieder een bruine papieren zak onder de arm lopen we terug. Gelukkig kwam er geen politie voorbij anders waren we zeker aangehouden. Mensen die lopen langs de highway, al is het maar 200 m zijn behoorlijk verdacht!

Aan het eind van de middag lopen we (alweer) naar een plaatselijk brouwerijtje in het wijkje aan de overkant van de highway. Gezellige tent, lekkere biertjes en we eten er bratwurst met sauerkraut en frietjes. We hebben geluk, het is happy hour en het toch al goedkope bier is $1 per pint korting: 4 pints voor $10! En ook hier weer lekkere muziek en een swingende barkeeper.

Kortom, een prima dagje bijkomen, morgen naar White Sands NP en daarna naar een State Park, zonder WiFi.

NB We zijn er op gewezen dat Pasen in Europa pas over een week is, nou dan zal dat hier ook wel zo zijn. We zagen in een flits de paus op de tv, vandaar (ik kan niet zo snel een andere reden bedenken waarom die man op tv zou verschijnen).

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hetty:
    11 april 2022
    Grappig die tijdsverschillen. Hier is het pas volgend weekeinde Pasen…..
  2. Frans & Toiny Tullemans:
    11 april 2022
    🤣🤣en wij maar denken dat het dit weekend Pasen was.... Nou volgende week weer een eitje dan😃
  3. Imelda:
    11 april 2022
    Wat leuk zo'n relaxte dag ertussen. Mooie foto's van 'n fijne dag denk ik. Super leuk die mozaïek tafels. Zou leuk in mijn tuin staan!! Veilige reis verder!!
  4. Peter de Boer:
    11 april 2022
    Die relax dag heb je ook wel nodig denk ik;
    als ik zie wat jullie allemaal ondernemen..
    100% profiteren daar, en thuis maar uitrusten..
  5. Betty:
    Haha, ik dacht al Pasen😜
    Maar goed excuus om volgende week weer Pasen te vieren
    Zaolige paose🐣