Naar Las Cruces

9 april 2022 - Las Cruces, New Mexico, Verenigde Staten

Ja, dat krijg je als je kampeert op ruim 2000 m hoogte, het extra dekbed is dan wel nodig. Vanochtend voor het opstaan maar eerst de verwarming even aangezet. Tijdens het ontbijt gekeken naar een Chipmunk die bij de camper rondscharrelen, het blijven enige beestjes om te zien. Ik zal er een foto bij doen uit 2013, dan krijg je een idee hoe groot ze zijn ( de voet is van Toiny). We gaan op weg naar Las Cruces en nemen de toeristische route door nog een gedeelte van Gila National Forest. Het worden 35 mijl over een prachtige bergweg met alleen maar draaien en keren en steigen en dalen. Nauwelijks verkeer de gemiddelde snelheid zal zo rond de 20 mijl per uur liggen schat ik. Twee uur later rijden we een mooie vallei in waar we een korte stop maken in Hilboro NM, een plaatsje van misschien 200 inwoners. Er is een zaterdagse farmers market (3 kraampjes!) en er zitten wat inwoners te musiceren. Behalve geparkeerde auto’s staat er ook nog een paard naar de muziek te luisteren (kijk bij video’s).  We draaien af naar het zuiden en rijden even later door Hatch, de chili hoofdstad van de VS. Overal chilipeper kwekerijen en winkels met enorme bossen gedroogde pepers. Niet zo ons ding maar als je ervan houdt kun je hier je hart ophalen.

Op de camping worden we welkom geheten door een vriendelijke vrouw die hoort dat wij Nederlands spreken. Het is een Duitse die al 30 jaar in Amerika woont en Duitsland nog steeds mist! We spreken Duits met haar, zodat ze zich nog een beetje thuis voelt 😃 Het is inmiddels 31° (gevoelstemperatuur 35°) met een lekker windje. We doen de was (dwz we vullen de wasmachine en droger) en gaan verder lekker relaxen in de schaduw van de camper.

Afgelegde afstand: 140 mijl

1. Peter de Boer:
    10 april 2022
    Leuk Frans, die local band. Daar is Roots niks
    bij. 😜
    Groetjes van Kitty en mij..
  2. Henk Hermsen:
    10 april 2022
    Het is echt genieten, om jullie verhalen te lezen. Ik heb ook zo'n grote Amerikaanse kaartenmap, waarin ik jullie reis kan volgen. Goed steeds te lezen dat jullie er zo van genieten !!