Naar Presidio

14 april 2022 - Presidio, Texas, Verenigde Staten

Lekker uitgeslapen vandaag, zo’n reis is best vermoeiend dus af en toe een dagje rustig aan doen hebben deze senioren wel nodig. We gaan vandaag naar Presidio aan de Rio Grande, tevens de Mexicaanse grens, 90 mijl verderop. Het was een koude nacht, maar het wordt al vroeg warm. We stoppen eerst bij Fort Davis Historic site voor een rondje American history. Van 1850 tot 1895 was hier een fort van de US Army ter bescherming van reizigers op de weg van San Antonio naar El Paso. De Apaches die in dit gebied leefden waren nogal agressief, en niet ten onrechte natuurlijk.  Er is al wat gerestaureerd en verder liggen er her en der nog wat fundamenten en staan er informatieborden.

Na een uurtje rijden we verder, weer zo’nhele lange rechte weg door de prairie. Die bestaat hier uit gelig gras met allemaal plukjes groen erin, kleine yucca’s. Soms een zijweg (onverhard) naar een ranch, die meestal een flink eind van de weg af ligt. Af en toe wat zwarte koeien en dan heb je het wel gehad. En langs de hele weg aan twee kanten dus een hek, Heras moet daar jaren werk aan hebben gehad. We komen tegen 14:30 op de camping aan waar we uitvoerig uitleg krijgen  over van alles en nog wat van een bijzonder aardige camp hostess. En ook waar we moeten gaan staan om goede WiFi te hebben. Het is inmiddels 30°C met een luchtvochtigheid van 10%, morgen wordt het nog warmer. We zetten de airco aan en gaan lekker binnen zitten totdat de temperatuur wat gezakt is.

Afstand vandaag: 90 mijl

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hetty:
    15 april 2022
    Fascinerend landschap ook hier weer!
  2. Louise Snoek - van Maris:
    15 april 2022
    Frans wat beschrijf je alles toch levendig, het is net of ik daar ook ben. Prachtig reis die jullie maken.
  3. Peter de Boer:
    Mooi reisverslag Frans. Jullie beleven heel wat
    deze reis. Als je weer thuis bent moet je dat allemaal nog verwerken..
    Groetjes ook aan Toiny.
  4. Peter de Boer:
    15 april 2022
    Wow, wat een prachtige reis! Op een of andere manier ontvang ik jullie reis ervaren niet. Maar ik lees ze wel in het weekend bij Peter. Vandaar mijn late reactie. Geniet nog!!