Naar Presidio

14 april 2022 - Presidio, Texas, Verenigde Staten

Lekker uitgeslapen vandaag, zo’n reis is best vermoeiend dus af en toe een dagje rustig aan doen hebben deze senioren wel nodig. We gaan vandaag naar Presidio aan de Rio Grande, tevens de Mexicaanse grens, 90 mijl verderop. Het was een koude nacht, maar het wordt al vroeg warm. We stoppen eerst bij Fort Davis Historic site voor een rondje American history. Van 1850 tot 1895 was hier een fort van de US Army ter bescherming van reizigers op de weg van San Antonio naar El Paso. De Apaches die in dit gebied leefden waren nogal agressief, en niet ten onrechte natuurlijk.  Er is al wat gerestaureerd en verder liggen er her en der nog wat fundamenten en staan er informatieborden.

Na een uurtje rijden we verder, weer zo’nhele lange rechte weg door de prairie. Die bestaat hier uit gelig gras met allemaal plukjes groen erin, kleine yucca’s. Soms een zijweg (onverhard) naar een ranch, die meestal een flink eind van de weg af ligt. Af en toe wat zwarte koeien en dan heb je het wel gehad. En langs de hele weg aan twee kanten dus een hek, Heras moet daar jaren werk aan hebben gehad. We komen tegen 14:30 op de camping aan waar we uitvoerig uitleg krijgen  over van alles en nog wat van een bijzonder aardige camp hostess. En ook waar we moeten gaan staan om goede WiFi te hebben. Het is inmiddels 30°C met een luchtvochtigheid van 10%, morgen wordt het nog warmer. We zetten de airco aan en gaan lekker binnen zitten totdat de temperatuur wat gezakt is.