Carlsbad Caverns

13 april 2022 - Davis Mountains State Park Headquarters, Texas, Verenigde Staten

Grotten, eigenlijk hebben we er niet zoveel mee. Maar vanwege het bezoek aan White Sands ligt Carlsbad Caverns NP op de route en we hebben natuurlijk ook de NP jaarpas, dus waarom niet. Officieel moet je online een tijdsblok reserveren en dat had ik dus ook gedaan, kosten $2! De ranger bij de receptie merkte fijntjes op dat de reservering voor gisteren was maar dat we toch wel naar binnen mochten, zal wel n foutje in het systeem geweest zijn😉 Een lift brengt ons in 25 seconden 245 m naar beneden, daarna volg je gewoon de uitgezette route. Enorm!!!, dat is de eerste indruk en dat blijft zo. We doen ruim 2 uur! over de route en we vinden het fascinerend! Duizenden stalactieten, de meest vreemd gevormde formaties, doorkijkjes, we keken onze ogen uit. En groot… onvoorstelbaar gewoon. Summier verlicht, de meest markante formaties subtiel aangelicht, alleen krijg dat maar eens met een simpele camera en een middenklasse telefoon goed vastgelegd!

Weer boven gekomen drinken we eerst in het restaurant koffie met een peanutbutter cookie om de indrukken alvast wat te verwerken. Daarna kleden we ons in de camper weer om (in de grot was het 15° met 90 % vochtigheid) en rijden we richting Texas. Op de kaart ziet de route er niet erg aantrekkelijk uit maar dat valt reuze mee. Uitgestrekte prairie met aan de einder bergruggen. Dan een stuk bergrug en weer wat prairie, best afwisselend. We rijden Texas binnen en worden meteen weer van 1 uur vakantietijd beroofd ( je zou ook kunnen zeggen, we zijn weer 1 uur dichter bij huis 😃). Het laatste stuk door de Davis Mountains is helemaal een prachtige route, zeer afwisselend en met fraaie vergezichten en imposante rotspartijen. In het naar de bergen genoemde State Park vinden we op de camping een mooie plek waar we nog net een half uurtje van de ondergaande zon kunnen genieten. Er is zowaar WiFi, net genoeg voor mail en Whatsapp, maar daar houdt het dan ook helemaal mee op.

Gereden afstand vandaag: 215 mijl

1. Hetty:
    14 april 2022
    Wat een geweldige dag weer! Die grot is inderdaad heel spectaculair. Daar kan de Beatus Hohle niet aan tippen!
  2. Frans & Toiny Tullemans:
    14 april 2022
    Die ken ik niet, is zeker op Texel😉
  3. Hetty:
    15 april 2022
    Vroeger kwamen we ook nog wel eens in Zwitserland….
  4. Peter de Boer:
    15 april 2022
    Heel indrukwekkend zeg ,die rotspartijen.
    En met t weer hebben jullie ook mazzel..
  5. Mark:
    16 april 2022
    Nou, dat zij evel nog fraaie foto’s!
    Wat moet dat in ‘t echt indrukwekkend geweest zijn!