Naar Carlsbad

12 april 2022 - Carlsbad, New Mexico, Verenigde Staten

Vandaag steken we in oostelijke richting de bergrug over waar we op de camping tegen aan keken, de Sacramento mountains. Het eerste kwart gaat flink omhoog tot ruim boven de 2000 m. Het is inmiddels ook al flink gaan waaien, dus bij een uitzichtpunt is het flink rillen in de korte boks. Na een wintersport plaatsje gaat het vandaar heel langzaam naar beneden via een langgerekte mooie vallei, zo’n 25 mijl wel. Vanuit de bergen rijden we dan zo de prairie op, eindeloos niks met gelig of bruin gras en kleine yucca’s en palmboompjes. De wind is inmiddels bijna stormachtig geworden dus we houden de snelheid maar aan de lage kant, zo’n grote bak vangt flink wat wind. Uiteindelijk draaien we af naar het zuiden, naar Carlsbad. Morgen gaan we daar de Caverns bezoeken, maar voor het zover is strijken we neer op een RV park nadat we nog wat boodschappen hebben gedaan. Het is lekker warm, maar door de wind merk je er niet zoveel van.

Wat in deze hele regio opvalt is de grote hoeveelheid vervallen woningen, gesloten winkeltjes en bedrijfjes en overal sloopafval aan de rand van plaatsen. Ik weet niet of de corona pandemie daar iets mee te maken heeft, misschien wel. De vorige trips leek het toch minder erg te zijn, maar de Trump periode zal zeker zijn steentje hebben bijgedragen om de armen nog armer te maken. Het kan ook zijn dat deze regio sowieso al veel armoede kent en heeft gekend, maar het blijft wel triest om te zien.

Afstand vandaag afgelegd: 165 mijl

1. Hetty:
    13 april 2022
    Geeft dat aanzicht van die stadjes een onveilig gevoel of is het allemaal verlaten?
    Leuk die foto met die ouderwetse ja-knikkers.
  2. Imelda:
    13 april 2022
    Wat 'n goed voorbereide reis zijn jullie aan het maken. Leuk om op deze manier mee te reizen.
  3. Peter de Boer:
    13 april 2022
    Wel veel afwisseling op jullie prachtige reis.
    Leuk om zo mee te " kijken ".
    Groetjes Peter
  4. Ricky Sanderse:
    14 april 2022
    Geweldig zo’n byzondere mooie reis