Leaving Arizona

7 april 2022 - Lordsburg, New Mexico, Verenigde Staten

Vandaag de laatste dag in Arizona, vanavond slapen we in New Mexico. We ontbijten maar eens buiten de deur, de camping heeft een cafeetje waar ze een ontbijt serveren dat je zelf kunt samenstellen. Gebakken eieren (sunny side up), bacon, toast en voor mij nog hash browns (rösti). Er zijn nog 3 andere gasten, een Canadees stel en een vaste gast. Deze laatste begint terwijl we wachten op ons ontbijt een gesprek met ons, hij is constructie werker die daar woont waar er werk voor hem is. Hij heeft onder meer aan Trumps wall gewerkt, we gaan daar verder maar niet op in. Al met al was het best gezellig, ook de eigenaresse en haar dochter waren erg vriendelijk. Op naar Bisbee, een oud mijnstadje aan US Hwy 80, ooit een transatlantische route van Georgia naar Californië. Het stadje, typisch Amerikaans van begin 1900 toen ze in steen begonnen te bouwen lijkt wel bijna uitgestorven. De meeste winkeltjes zijn nog gesloten, het seizoen is duidelijk nog niet begonnen. We wandelen de hoofdstraat op en neer en drinken koffie op een terrasje tussen wat oude hippies en wat lokalen die de wereldproblemen aan het oplossen zijn. We rijden verder richting Mexicaanse grens. In het grensstadje Douglas rijden we ongeveer tegen de muur aan omdat we een afslag missen. Even een foto van dit idiote project en daarna vervolgen we hwy 80 door een opnieuw alweer prachtig landschap. Heel af en toe wat ander verkeer, voornamelijk grote trucks die ons met 65 mijl per uur voorbij denderen terwijl wij er 50 rijden. Ergens halverwege is er een uitwijkplek met picknick banken en een gedenkteken van de laatste gevechten met de Apaches. Wij delen hier een sandwich met kaas en tomaat, na het ontbijt van vanochtend ruim voldoende als lunch.

We rijden New Mexico binnen en zijn voor de 2e keer deze vakantie 1 uur kwijt. Arizona en NM liggen in dezelfde tijdzone (Mountain time) maar Arizona heeft geen zomertijd. We strijken neer op KOA camping in Lordsburg en gaan lekker in het zonnetje zitten (ongeveer 24°, zacht windje). Door het tijdsverschil zitten we wel een uur eerder aan onze dagelijkse verfrissing 😃.

Afgelegde afstand: 150 mijl

1. Hetty:
    8 april 2022
    Geruststellende gedachte dat er mensen zijn die de wereldproblemen aan het oplossen zijn 😀
  2. Imelda:
    8 april 2022
    Wat een weids uitzicht en rust ervaren jullie. Je waant je zo in 'n western!!
  3. Louise Snoek - van Maris:
    8 april 2022
    Wat hebben jullie prachtige uitzichten en heerlijk weer…ik geniet mee
  4. Peter de Boer:
    8 april 2022
    Mooie natuur en ideaal weer om te reizen.
    Zojuist ook wat video,s gekeken.
    Prachtig...