Las Vegas

24 maart 2022 - Paradise, Nevada, Verenigde Staten

We zijn hier al eens geweest, in 2004 tijdens onze eerste Amerika reis. Toen al vonden we de volledig over de top kitsch best leuk om te zien en dat vinden we ook nu weer. Ondanks dat we gisteravond total loss het bed in duikelden waren we redelijk vroeg wakker. Dus de korte boks uit de koffer (het is hier al lekker zomers warm) en op zoek naar een ontbijtje. Dat vonden we in Casino New York bij een deli, startpunt van een wereldreis van 1 dag. Via Parijs en Rome (Ceasars Palace) naar Venetië  en dat allemaal te voet! Ja, laat deze oudjes maar schuiven.

Overal zijn tegenwoordig  loopbruggen zodat je gemakkelijk de Las Vegas  Boulevard  (de Strip, 10 à 12 rijbanen breed) over kunt steken. Regelmatig zien we op het trottoir wat schaars geklede jonge dames met gekleurde pluimen op het hoofd waarmee je (tegen betaling natuurlijk) op de foto mag, terwijl ze een extatische uitdrukking op het gezicht toveren.  Bij Bellagio nog een keer het prachtige glazen plafond van Murano glas bewonderd en de kitscherig maar ook mooi gemaakte bloemtuin. Op het verste punt van onze wandeling een dagkaart voor de bus die de strip op en neer rijdt gekocht, daarna een wat late lunch bij het Hardrock Cafe en even naar het hotel om bij te komen.

Wat op valt hier is de netheid van de strip, keurig bijgehouden plantsoenen (met kunstgras natuurlijk), nauwelijks daklozen en veel geluid. Buiten het verkeersgeluid hoor je werkelijk overal waar je loopt muziek, gelukkig wel per blok hetzelfde nummer! Maar het maakt de stad wel erg rumoerig (over de herrie binnen in de casino's zullen we maar niks zeggen).

's Avonds met de bus naar downtown Vegas, daar waar de stad ooit ontstond. Het uitgaanscentrum centrum daar is Fremont Street, een lange overdekte straat waar boven je hoofd constant een indrukwekkende laser show wordt opgevoerd, terwijl er keiharde muziek klinkt. Verder veel fastfood gelegenheden en natuurlijk ook casino's. Ook was er over de hele lengte van de straat een soort van tokkelbaan waardoor er steeds mensen boven je hoofd  voorbij vlogen.

Al met al een hele leuke dag om de reis  mee te beginnen, morgen de camper ophalen, flink wat boodschappen doen om koelkast en provisiekast te vullen en dan op bezoek bij Annelies en Stan.

1. Hetty:
    24 maart 2022
    Ik had toch wel minimaal een foto van jullie verwacht MET die schaars geklede pluimendames…..
  2. Frans & Toiny Tullemans:
    24 maart 2022
    Je zult het met de achterkanten een paar dames moeten doen. Ok moi!
  3. Ricky Sanderse:
    24 maart 2022
    Wat een prachtige foto’s al
    En lekkere kontjes Frans
  4. Joke Heij:
    25 maart 2022
    Mooie start gemaakt. Geniet van de komende tijd.
    Gr. Joke Heij