Naar Kanab

26 maart 2022 - Kanab, Utah, Verenigde Staten

Een reisdag vandaag, naar Kanab in Utah. Ongeveer 280 km, dus we kunnen het rustig aandoen. Eerst maar Breakfast in America (van een van Toiny’s favoriete bands), lekker buiten in de zon bacon, eggs and toast. Daarna rustig op weg, eerst maar een flink stuk naar het noorden. Tot aan de Virgin River weinig interessant, bij de brug een half uur file vanwege de werkzaamheden en toen door de indrukwekkende Virgin River Gorge. Inmiddels in 11 jaar tijd de derde keer dat we hier rijden, maar vervelen doet het nog steeds niet. Na St. George Arizona richting oost en rijden we Utah binnen om na een 20tal mijlen Arizona weer binnen te rijden. We rijden door een landschap met links enorme rotswanden en rechts een wijdse woestijnachtige vlakte met her en wat koppeltjes runderen.

Vlak voor Fredonia ligt Pipe Springs National Monument. Hier was ooit een Mormonen nederzetting die oa probeerden de Payutes te bekeren en een eigen staat te stichten. Beide pogingen mislukten en toen de bron steeds minder water gaf vertrokken ze weer. We vonden het een leuke en leerzame stop. Aardige gids ook, duidelijk een democraat😀 Daarna was het nog maar een klein eindje naar Kanab (weer terug in Utah) en de vooraf gereserveerde campingplek. Al snel zaten we lekker buiten aan een biertje bij een temperatuur van 28°. Morgen op tijd weer op, om 8 uur start onze 9 uur durende tour naar White Pocket.

1. Hetty:
    27 maart 2022
    Wat een prachtig landschap. En wat een geweldige Covid poster, een koe afstand 🐄
    Ben benieuwd naar jullie trip naar White Pocket. Enjoy!
  2. Imelda:
    27 maart 2022
    Prachtige beschrijving van jullie indrukwekkende trip door de status!!
  3. Eduard & Fien:
    27 maart 2022
    Prachtige foto's! Waard om in te lijsten. En wat rijden jullie een grote bak. We wensen jullie een mooie tocht morgen naar White Pocket. Groetjes van Eduard & Fien.
  4. Henk Hermsen:
    27 maart 2022
    Wat een prachtige tocht maken jullie en wat is die camper ruim aan de binnenkant. heerlijk om zo door het land te trekken, geniet ervan allebei !
  5. Ricky Sanderse:
    27 maart 2022
    Wat hebben jullie toch prachtige foto’s
    Jullie genieten natuurlijk van de natuur