Naar Fredericksburg

22 april 2022 - Fredericksburg, Texas, Verenigde Staten

Het uitbollen is begonnen. Na de vele spectaculaire momenten gaan we het nu wat rustiger aan doen. Minder spectaculair maar, hopen we net zo leuk. Vandaag rijden we richting Fredericksburg door een stuk van Hill Country. Veel Duitse namen hier, midden 19e eeuw vestigden zich hier nogal wat Duitse immigranten die hun sporen duidelijk hebben nagelaten. Vergeleken bij de afgelopen weken een bijna liefelijk gebied. Groen met veel bomen, grasland en riviertjes waar zowaar water in staat.

Eerst nog een stuk over Interstate 35, daarna gelukkig verder binnendoor over de highway. We stoppen in New Braunfels, in het Historic District Gruene (ik weet hoe wij het uitspreken maar we zijn er nog niet achter hoe de Amerikanen dat doen). Het is er verrassend druk, we vinden met moeite een parkeerplaats. Een gehucht uit begin 20ste eeuw, galerieën, souvenir winkels en de beroemde Gruene Hall, de oudste nog in bedrijf zijnde danshal van Texas. Gelukkig zijn we te vroeg voor het dansen, we kijken alleen maar even rond. Alles van hout natuurlijk, een lange bar die aan een kant de saloon bedient en aan de andere kant de danshal. Daarin lange tafels met banken en een podium.

Na de koffie (dubbele Expresso, heerlijk) en een Apple fritter vervolgen we de rit via een scenic route over de “rolling hills”. Niks bijzonders eigenlijk maar leuk om dit gedeelte van Texas te verkennen, zeker omdat het niet druk is en we het rustig aan kunnen doen. De zon is inmiddels gaan schijnen en de wind trekt ook flink aan. Bij Fredericksburg rijden we de Vineyards campground op (geen druif te zien overigens) en houden we het voor gezien voor vandaag. Morgen gaan we een rondrit in de omgeving maken, zondag weer een stukje verder richting Dallas.

Afstand vandaag: 165 mijl

Op de foto's moet je nog even wachten, de wifi op deze camping is daarvoor blijkbaar te stroperig.

1. Ricky Sanderse:
    23 april 2022
    Wat zien jullie veel en altijd prachtige foto’s
    Echt genieten
  2. Imelda:
    23 april 2022
    Weer 'n mooi verslag van een prachtige dag!