LBJ en Bluegrass

23 april 2022 - Luckenbach, Texas, Verenigde Staten

Het waait hier nog steeds stevig. Onze buurvrouw uit Texas vertelt dat het een “long wind” is, het waait hier al weken. En de bloeiende bloemen zijn er ook nog niet of nauwelijks. Normaal staat in deze tijd het hele gebied hier vol bloeiende wilde bloemen, maar nu dus nog niet. We bezoeken vandaag het Lyndon B. Johnson Historical Park hier vlakbij. Het omvat een oude ranch van de Duitse buren van LBJ toen hij kind was, zijn geboortehuis, vliegveld en woning, oorspronkelijk de ranch van een oom en tante. Het woonhuis noemde men the Texas White House, dit omdat hij er heel vaak officiële werkgesprekken hield. Het gebied is erg groot, veel groter dan we verwacht hadden. We doen veel informatie op en vinden het allebei erg leuk om er rond te rijden en te wandelen.  We besluiten om het andere doel van vandaag, de Marble Falls te skippen want we willen tijd over houden voor een bezoek aan Luckenbach. Deze gemeenschap heeft officieel 3 inwoners en bestaat uit 2 gebouwen, een met daarin post office (al lang gesloten), general store en saloon en het ander is de danshal. Er is ieder weekend live muziek, vaak country. Op het openlucht podium wordt vandaag een Bluegrass festival gehouden, we kopen kaartjes en voegen ons bij de menigte. De meeste mensen hebben eigen camping stoeltjes bij zich en de sfeer is gemoedelijk en gezellig. De drankjes worden rechtstreeks uit fles of blik genuttigd, er zijn picknicktafels voor bij de foodtrucks, kortom goed toeven hier. Leuke muziek met als als top act ene Ricky Skaggs, blijkbaar een fenomeen in de wereld van Bluegrass. Wij zijn daar niet zo in thuis maar het is wel een spetterend optreden (de buurvrouw keek een beetje jaloers toen we haar dit vertelden, dus hij is klaarblijkelijk echt beroemd).

Vandaag gereden: 60 mijl

Foto's en filmpjes moeten wachten op een goede WiFi verbinding

1. Hetty:
    24 april 2022
    Wat een ontzettend leuke dag weer! En dan als muziekliefhebber zo’n festival bijwonen. Top!
  2. Anke:
    24 april 2022
    Bedankt voor de “long story”, Frans 😉. Elke keer weer leuk jullie belevenissen te volgen.
  3. Peter de Boer:
    24 april 2022
    Wat leuk dat je dat festival nog mee kunt pikken. Blue grass is hele leuke muziek..