Koeien met horens

27 april 2022 - Fort Worth, Texas, Verenigde Staten

De koe bij de horens vatten, die uitdrukking krijgt vandaag een bijzondere betekenis. We rijden voortreffelijk begeleid door TomTom naar de Fort Worth Stockyards, de historische veemarkt, laatste stop op de Chisholm trail naar Kansas voor Indian Territory. Twee keer per dag worden er speciaal voor de toeristen een aantal longhorns door de straat bij de voormalige veemarkt gedreven door enkele cowboys en cowgirls om een indruk te geven hoe er er vroeger aan toe ging. Zo toeristisch als wat natuurlijk maar we willen die longhorns wel eens van dichtbij zien. Nadat de speaker van dienst heeft gevraagd of iedereen wil gaan staan (staande kun je sneller vluchten dan zittend😃) komen ze de hoek om gesjokt. Wat een geweldige beesten! En dan die horens, die kun je met recht ‘long’ noemen (ruim 2 m van punt tot punt). Echt gevaarlijk zien er niet uit, maar ze worden toch goed in de gaten gehouden. Na 10 minuten is de show alweer voorbij! Tijd voor de meeste Amerikanen om de in flinke getalen aanwezige steakhouses op te zoeken, het zien van zo’n rund maakt blijkbaar acuut hongerig. Wij nemen nog even een kijkje bij de koeien in hun omheinde hok, er lopen er zowaar een paar te huppelen. De steaks en burgers laten we voor wat ze zijn en we rijden terug naar de camping, weer een ervaring rijker.

Op de camping wordt de camper wat gekuist en pakken we de koffers al in, morgenochtend moeten we immers het voertuig op tijd inleveren. We geven nog wat (onbelangrijke) spullen die we over hebben aan onze buurvrouw (de essentiële voorraad maken we vandaag zelf nog wel op) en gaan maar wat zitten te mijmeren met zicht op ganzen met jonkies en af en toe een witte reiger.

Afstand vandaag: 55 mijl

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hetty:
    28 april 2022
    Nog nooit eerder gezien die longhorns! Wat indrukwekkend!
  2. Imelda:
    28 april 2022
    Wat 'n geweldige runderen! Het lijkt wel of jullie door 'n western film lopen! Sterkte met het afscheid nemen van jullie geweldige camper.
  3. Eduard & Fien:
    Hoi Frans en Toiny,
    Wij hebben genoten van de reisverhalen en de prachtige foto's. We wensen jullie een fijne laatste dag en een goede reis terug naar Nederland.
  4. Peter de Boer:
    28 april 2022
    Wat een aparte runderen. Nu de camper inleveren en aan de terugreis denken.
    Goeie reis. Groetjes van ons vanuit Picardie.